woensdag 4 augustus 2010

Inspectie koffer ruimte!

4 augustus 2010.


Vandaag begonnen met de koffer. Demonteren van het tapijt en controle op eventuele roestvorming.
Het tapijt heb ik gereinigd met de borstel en Twido ontvetter.  Nadien goed afspoelen met de tuinslang en laten drogen in de zon. Opmerkelijk wat een verschil. Het tapijt lijkt wel nieuw.
Dit is werk waar je onmiddellijk resultaat van ziet.  Tof!


Een beetje oppervlakkige roestvorming in de koffer verbaast mij niet echt. Een volledig doorgeroeste bodem stop. Deze moet vervangen worden door een nieuwe. Het achter paneel tussen de achterlichten heeft blijkbaar al een anti roest behandeling gekregen door de vorige eigenaar maar met niet al te groot succes.


Tijd om de grote middelen bij te halen. Zandstraler pistool en stalen borstel op boormachine. Persoonlijk ben ik niet zo te vinden voor roestomvormers.


Het is een tijdrovend werk. Ik probeer dan ook alle roest zoveel mogelijk te verwijderen. Nadien behandelen met twee lagen zink spray en twee lagen grondverf. Hoop dat dit voldoende is om de roest de kop in te drukken. De toekomst zal het uitwijzen.



De preventieve anti roest behandeling met M3 producten bewaar ik voor later.

Ook de krik en houder heb ik ook terug mooi zwart geverfd. Bij montage zit het wel verscholen achter het reserve wiel maar als je het nodig hebt is het mooi proper en gesmeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Graag u reactie of advies.