zondag 4 december 2011

Alles moet klaar...

04 december 2011. We beginnen met de remmen achter. Alles mooi zuiver gemaakt, uit geborsteld en geblazen om nadien nieuwe remleidingen en blokjes te plaatsen. De remschoenen die in staan voor de handrem zijn nog ok. Het monteren van de leiding aan de linkerkant is niet eenvoudig. Te weinig ruimte om te bewegen.


Nu kunnen we alle vloeistoffen vervangen. Bestaande uit: motorolie 10W 40, remolie DOT4, koelvloeistof en servo olie. Mijn dank aan de persoon met de pomp voor de remolie te verversen!


De ontsteking is een belangrijk onderdeel. Vocht en slijtage zijn na 24 jaar dienst niet uitgesloten. Daarom word alles vervangen door nieuw materiaal van Bosch. Beter voorkomen dan genezen, niewaar!

Ondertussen heeft de centrale vergrendelingspomp links achter het begeven. Deze moet ook vervangen worden. Ik kan de wagen toch niet onvergrendeld achter laten.



Nu beginnen we aan de zetels en deurpanelen. Deze zijn bij de demontage gereinigd en verzorgd.  De voorste panelen zijn voorzien van nieuwe speakers. Het leder van de zetels ziet er prima uit. Onder de achterzetel breng ik nog wat extra dempingsmatten aan. Kwestie van het nog wat stiller te maken binnen in.



Vervolgens de voorbumper, koplampen, uitlaat achter en dergelijke monteren. Een helse klus. En waar zijn de bevestigingsschroeven gebleven... Tientallen potjes met schroeven en boutjes. Maar welke passen waar???





 De jag begint nu terug zijn oorspronkelijk model te krijgen. Tijd om de motor te starten na zowat vier maanden. En wonder boven wonder draait de krachtbron nog super goed. De batterij heeft het wel begeven en is ondertussen vervangen door een nieuwe.

Wielen monteren en een kleine proefrit op de openbare weg moet kunnen. Het is ondertussen reeds half acht avonds en de politie heeft een dag verlof. :-)

Alles werkt naar behoren. Morgen stiekem de hoogte koplampen en CO2 laten regelen bij de dichtstbijzijnde garage. De wagen is wettelijk nog niet in orde dus het moet vlug en stiekem gebeuren.